Assassin's Creed: Valhalla - Wrath of the Druids – ревю No-Spoiler
“Wrath of the Druids” е първият голям експанжън за Assassin’s Creed: Valhalla и реално представлява първото предложение в закупимия Season Pass. DLC-то всъщност е и първото голямо съдържание създадено за франчайза от студиото Ubisoft Bordeaux. В рамките на това ново приключение Ейвор пътува до Ирландия и се забърква в политиката на ирландските крале, установяването на местни търговски пътища и същевременно ни представя сюжет от голямо значение, включващ нов друидски култ, известен като „Децата на Дану“.
Ирландия е доста добре реализирана тук, като нейните прочути хълмове са доста великолепни за гледане. Вместо на целия остров, вие сте в четири специфични региона: Дъблин, Мийт, Коннахт и Ълстър. Както очаквахме, графиката е заимствана от Англия, но в по-голямата си част има свое уникално усещане, а звукът на ирландски акценти около вас със сигурност добавя към атмосферата. За съжаление в Ирландия няма истории за Световни събития, като мистериите от картите са най-вече т.нар. cairns (купчини от камъни), олтари или халюцинационни битки, наричани „Изпитания на Мориган“. Все пак има няколко артефакта за събиране, които подробно описват части от ирландската история и митология. Новост добавена в Ирландия е търговската система. Тя използва разнообразни ресурси, които могат да бъдат намерени в цяла Ирландия, както и чрез набези на определени места. Всъщност можете да намерите и да си възвърнете търговски постове по цялата карта на играта, което от своя страна спомага за генерирането на нови ресурси. В Дъблин може да търгувате тези ресурси с други държави, което ви дава добър избор от оръжия и брони, които се събират като награди. За щастие те лесно се получават и не се усеща толкова като грайнд, както се получава при подобни системи на игра.

Що се отнася до главните герои, Ейвор първоначално се среща с Флан Сина, новокоронованият Върховен крал на Ирландия и му помага с неговите планове за разширяване на ирландската нация, а след това и с Киара Инген Медба, неговата придворна поетеса. Накрая се запознаваме и с Деидре На Лини, приятелски настроен друид, който ни помага. Главните персонажи редовно са в конфликт с враговете си (гореспоменатите „Деца на Дану“) и много подобно на “Ордена на Древните” в основната игра, отново ви се дава задачата да проследите лидерите на друидите и да сложите край на този загадъчен и смъртоносен култ, който застрашава бъдещето на обединена Ирландия. Преди да попитате - да, има същества върколаци, които „Децата на Дану“ могат да контролират, но са само в главата на Ейвор, поради използването на халюционогени от друидите. Естествено тази статия не е спойлер, така че няма да се навлиза в повече подробности, но основното е че по-голямата част от сюжета се върти около дейностите на Ейвор. По отношение на историята, тя е добре обоснована, с много запомнящи се герои. Лесно се конкурира с качеството на тези, които можем да срещнем в Англия. От гледна точка на времетраене е около 13 часа геймплей, за завършване на всички основни сюжетни линии. Всъщност отнеха ни общо 17 часа, за да се завършат всички мисии на цялата карта. В това отношение като за първо DLC се предлага солидно количество съдържание и си заслужава всяка стотинка.

С всичко казано, обаче DLC-то носи леко разочарование. Експанжънът има същата неоптимизация като при основната игра, уви, претърпяни са три краша на декстопа по време на игра. От гледна точка на повествованието, за съжаление закачките, оставени във Валхала за Ису на Мориган и Луг са повече от митологичните, които са споменати тук. Това се чуства като пропусната възможност, а съдържанието на ‘’Isu’’ като цяло е силно наситено с фантастично отклонение, което отнема донякъде от преживяването. Изображението на магията е в повече и макар да се вписва в темата на експанжъна, се усеща отдалечаването все повече и повече от основния разказ за враждата асасини/тамплиери и научнофантастичната тематика ‘’Isu’’, хвърляща своята сянка над хората. Ако навлизате в този експанжън, очаквайки продължение на историята на Ейвор след приключването на Валхала, ще бъдете обезсърчени да чуете, че събитията в Ирландия са преди самият край на играта. За съжаление също няма никакво съдържание от съвремието. Можете обаче лесно да разберете, че Ubisoft вероятно са направили това умишлено, за да се предложи част от съдържанието, което е самостоятелно и не оказва влияние върху по-широкия сюжет. Въпросът е дали играчите ще имат същия интерес и инвестиции, особено след като DLC-то на Assassin’s Creed: Odyssey изтласка основната сюжетна линия напред. Очевидно има какво да се очаква, тъй като и гневът на друидите за съжаление стига дотук.
Като цяло имаме представено внушително и приятно изживяване за DLC, но феновете лесно биха могли да заобиколят този експанжън без реално да се потапят в основната история на Ейвор. Ако винаги сте искали да изживеете Ирландия като обстановка, това разширение на играта непременно ще ви се хареса!

„Wrath of the Druids“ е достъпен от 13 май 2021г за всички плаформи. Може да се закупи индивидуално или като част от наличната сезонна карта. Благодарим за четенето!
По текста работиха екип от facebook групата на Assassin's Creed - Bulgaria.