Следващата игра на Ken Levine, създателя на Bioshock, е в „разработчески ад“
Ken Levine, известният разработчик на видеоигри зад серията BioShock, започна работа по следващия си проект със своето студио Ghost Story Games, преди около осем години. От тогава, според доклади на Bloomberg, играта е влязла в „разработчески ад“ и е видяла множество рестартирания и промени в посоката на разработка.

Настоящият проект на Levine, който все още няма официално обявена премиерна дата, е отнел много повече време от предишните му творби. Това включва година и половина, необходими за разработването на System Shock 2 и приблизително петте години, необходими за завършването на BioShock. Очевидно разработването на видеоигри е изключително предизвикателство и всеки проект идва със свои собствени уникални предизвикателства, но 15 настоящи и бивши служители на Ghost Story Games казват, че това е нещо повече – и част от това се дължи на лидерския стил на Levine.
След появата на Irrational Games през 2014 г. и началото на Ghost Story Games, новият екип започна да работи върху проект, който Levine наричаше „разказ тип LEGO“. Той искаше да създаде игра, която да гарантира, че преживяването на всеки човек е уникално. Това означаваше, че героите реагират различно въз основа на действията на играча и различните сценарии, които се разиграват всеки път в зависимост от това, което е избрано от играча.
Първоначалният план беше играта да бъде пусната до есента на 2017 г. и тя трябваше да бъде „научно-фантастичен шутър като BioShock, разположен на мистериозна космическа станция, обитавана от три фракции“. Изборите на играча ще определят как тези три фракции действат спрямо тях.
След успеха на Levine в миналото, издателят Take-Two Interactive Software му даде творческата свобода, която малко други в гейминг индустрия имат, за да превърне тази своя мечта в реалност. Въпреки че „липса на надзор в началото изглеждаше перкрасно“, според бивши служители, тя е станала „пагубна за тяхната работа и психическо благополучие“.
Mike Snight, който е един от бившите разработчици на Irrational Games, които Levine избра да помогнат при стартирането на Ghost Story през 2014 г., сподели детайли за това какво е да работиш с Levine.
„Ken е много труден човек за работа“, казва Snight. „Мисля, че той се опита много да се промени и наистина се отличава в тази компания от Irrational, защото сме по-малка група хора.“
Един служител казва, че настоящият екип отново е "оптимистичен" по отношение на проекта и смята, че датата на излизане може да бъде след две години, Snight - и половината от първоначалния екип - вече са напуснали.
"Когато непрекъснато сме в цикли и нищо не се подобрява, някак се уморяваш да си част от това. Вече не бях наистина щастлив."
сподели Snight.
Един от най-големите проблеми според бившите служители е, че Levine е искал да създаде AAA заглавие, толкова амбициозно като BioShock, с част от хората, които го направиха.
Макар да му е служил добре в миналото и помогнал за създаването на успешни и обичани игри, стремежът на Levine към съвършенство е довел до безброй проблеми за тези, които са тръгнали с него. Както казва Bloomberg, „една константа в проектите на Levine е, че той никога не изглежда доволен." Levine е имал за цел да бъде сценарист от самото начало и той е „научен, че процесът за постигане на величие е да продължи да пренаписва историята, докато всичко е перфектно."
Това означава, че месеците на работа могат да бъдат изхвърлени в боклука, ако не отговарят на стандартите. През 2012 г. Levine каза на AusGamers, че той „вероятно е премахнал детайли в размер на цели две игри“, когато е разработвал BioShock Infinite.
Тази философия се разширила и до проекта на Ghost Story и някои дори казват, че седмици или месеци работа може да бъде прекратена, след като вкусовете на Levine се променят „след като изиграе хитова инди игра като Dead Cells или вдъхновената от комиксите шутър игра Void Bastards. След като ги изиграе той настоява някои функции да бъдат преработени, за да подражават на тези игри."

Много от тези фактори допринесоха за това играта да не е готова до есента на 2017 г. Макар това може би да е разочароващо за мнозина, има един положителен резултат, който излезе от ситуацията – „слабият подход към крайните срокове сведе до минимум времето за преработка, това е добре дошло за Irrational“
казват трима бивши служители.
Осем години по-късно мнозина се чудеха колко дълго Take-Two ще поддържа този проект. Levine очевидно е казал на служителите, че Ghost Story е просто „грешка“ за издателя на игри като Grand Theft Auto. Това означава, че Levine най-вероятно ще получи цялото време, от което се нуждае, за да създаде нов хит, който може да бъде на нивото на BioShock.
Новините на GAME.bg вече пристигат по-бързо през новото ни мобилно приложение, което може да свалите от телефона си ТУК.