top of page
  • Снимка на автораGAME.bg ᴷ

Kutaragi, създателят на Playstation, не одобрява Метавселената и VR сетовете

Изобретателят на PlayStation Ken Kutaragi отхвърли метавселената като следващото голямо начинание на технологичната индустрия и монтираните на главата дисплеи като портал към тази дестинация, описвайки ги като разделящи, а не обединяващи.

 
Ken Kutaragi
 

Да бъдеш в реалния свят е много важно, но метавселената е да направиш нещо реално във виртуалния свят и не виждам смисъл да го правят. Бихте ли предпочели да сте излъскан аватар вместо истинското си аз? Това по същество не се различава от анонимните сайтове за съобщения.

каза 71-годишният предприемач в интервю за Bloomberg News.


Kutaragi, който създаде бизнеса с видеоигрите на Sony Group Corp. през 1993 г., сега служи като главен изпълнителен директор на Ascent Robotics Inc., базирана в Токио. Тя е стартираща компания за изкуствен интелект, която току-що събра 1 милиард йени (8,7 милиона долара) от Sony и SBI Holdings Inc.


Целта на Ascent, която Kutaragi описва като мисията на живота си, е да смеси реалния свят с киберпространството по безпроблемен начин без джаджи, подобно на холограмите от Междузвездни войни. Технологични компании, включително Apple Inc., Meta Platforms Inc. и PlayStation на Sony, засилват разработването на сетове за виртуална реалност на фона на надпреварата за това, което се очакват да бъде метавселена. Kutaragi не е фен.


Сетовете биха ви изолирали от реалния свят и не мога да се съглася с това. Просто е досадно!


Технологията, която Ascent разработва за своите роботизирани системи, ще помогне за трансформирането на обекти от реалния свят в четими от компютър данни. Идеята е да се създадат по-умни, по-гъвкави роботи, които ще могат да изпълняват различни задачи и да произвеждат повече от един вид продукт. Оборудването на Ascent е насочено към клиенти на дребно и логистика, като освобождава човешкият труд от прости задачи.


Новото финансиране ще ускори разработването на платформа за роботика, която включва софтуер, сензори и машини, всички проектирани вътрешно от екипа на Kutaragi. Използването на готов хардуер няма да доведе до смислен пробив, според преценката на пионера на PlayStation, така че той повтаря подхода, който е приел при изработването на оригиналната конзола за видеоигри на Sony.


Настоящите роботи нямат софтуер и сензори, които да могат да съпоставят хората в разбирането на реалния свят и реакцията на нещата, които виждат за първи път, и нашата краткосрочна цел е да предложим решение за това. Защото искате роботите да могат да създават различни неща, а не само безброй единици от едно и също нещо.

Отвъд индустриалните роботи, Kutaragi иска да използва визуалните данни, събрани от роботите и сензорите на Ascent, за да възпроизвежда цифрови сцени в реалния свят. Той предвижда революция в електронната търговия, която все още се корени в десетилетия стари уеб технологии, тъй като холограмните изображения на продуктите предоставят изцяло ново изживяване при пазаруване. Технологията може да се използва за пресъздаване на далечно място за срещи в реалния свят, което позволява на хората да общуват дистанционно, без да се налага да прибягват до тромави сетове.


Ascent понастоящем не произвежда потребителски продукти и пази тайна относно детайлите на своите дългосрочни планове. Kutaragi ще започне да споделя повече от визията си публично тази година и също така ще се стреми да сформира група за отворено сътрудничество, точно както направи, когато правеше бизнеса на PlayStation, каза главният изпълнителен директор.


Не смятам да прекарвам десетилетие или две, за да превърна мечтите си в реалност. Аз съм на 71 и времето е малко

каза той.


Новините на GAME.bg вече пристигат по-бързо през новото ни мобилно приложение, което може да свалите от телефона си ТУК.

GAME.bg mobile app download




194 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Ревю на Exoprimal

bottom of page