top of page
  • Снимка на автораGAME.bg ᴷ

Roblox пак се сблъсква с твърдения, че не е безопасна за деца

По-рано тази година. PC Gamer описа Roblox като „мегаплатформа за игра, която създава свои собствени правила“. За съжаление, някои от тези правила изглеждат предназначени да защитят Roblox от правна отговорност, а не да пазят младата му общност от нараняване. Каналът в YouTube, People Make Games, се задълбочи във въпроса през август с видеоклип, в който се твърди, че има експлоатационни практики в Roblox, а сега последва второ видео, фокусирано върху колекционерските стоки и черния пазар на Roblox.

 
Roblox Not Safe for Kids
 

Новото видео започва с разбивка на самия Roblox, който в основата си е платформа за разработка, а не игра, но в същото време е насочена предимно към деца. През годините някои от творенията на Roblox станаха доста популярни, което имаше ефект, като насърчи амбициозните деца да се присъединят към екипи за разработка в преследване на следващия голям хит. В търсене на големите пари също: едно студио на Roblox, Toya, събра 4 милиона долара финансиране, след като Miraculous RP: Quests of Ladybug & Cat Noir – издаден през май – стана голям хит, но тъй като много от тези екипи са организирани и оперирарат на други платформи като Discord, те са извън правилата на Roblox и на практика не са регулирани.


Звучи като микрокосмос на капитализма, което би било добре (поне доколкото капитализмът е добър), с изключение на това, както споменахме, Roblox е насочен към деца, които обикновено не са известни с това, че взимат добри решения или че са добри мениджъри на своите пари. За да илюстрира идеята, видеото включва интервюта с отделни разработчици, включително Джак, който успя да произведе хит на Roblox, когато е бил само на 13 години.


Разработката му спечели приблизително 200 000 Robux, валутата на Roblox в играта, която струва приблизително $700. Обаче, вместо да изтегли парите, той изпозлва по-голямата част от тях за много скъпи артикули в играта. Тъй като Roblox изисква минимален баланс от 100 000 Robux за теглене – привидно произволна сума, вероятно предназначена да гарантира, че Roblox няма да бъде затрупан със заявки за конвертиране на малки суми пари – след като балансът му спадна под тази сума, той беше блокиран.


Видеото може да видите тук:

Това обаче не е краят на приключението му. Няколко месеца след като придоби тези артикули, Джак ги загуби, когато друг разработчик на Roblox сподели предмет, който се оказа троянски кон. Предполагаемият му приятел взе игровите му артикули и бързо ги продаде с отстъпка, а поддръжката на Roblox отказа да помогне, защото според тях, той сам е продал артикулите. Още по-лошо, Джак не успя да продължи да печели Robux от играта си, защото беше премахнат за използване на предмети, взети от друга игра. Тези предмети бяха предоставени чрез официални канали на Roblox: те бяха качени в инструментариума на Roblox от друг потребител и след това бяха предоставени на неговата общност.


Официалният колекционерски пазар на Roblox попада под особено внимание във видеото поради начина, по който стимулира потребителите да купуват и продават артикули. Те са предмети за суета — колкото по-ексклузивни, толкова по-добре — но те също са представени като начин за печелене на пари: страниците с артикули включват изпъкната „ценова диаграма“, нещо като, което виждате на страниците на фондовия пазар, които подчертават тяхната парична стойност. Някои от артикулите са астрономически скъпи: Sky Blue Sparkle Time Fedora, например, е уникална шапка с ограничено производство, пусната през 2016 г., която първоначално струваше 100 000 Robux – не малка сума за една шапка, която всъщност не съществува. Нейната „стойност“ нарасна от началото на 2021 г. и сега възлиза на невероятните 2,9 милиона Robux, повече от 10 000 долара в реални пари.

Roblox fedora

Roblox взима 30% от всички транзакции, извършвани през неговия пазар, но също така толерира неофициалните пазари, тъй като според видеото те позволяват на всеки да купува и продава виртуални предмети за истински пари, включително разработчици, които са били спрени от официалния магазин за нарушаване на правилата на Roblox. Неофициалните пазари също така позволяват на играчите и създателите да купуват и продават директно, на по-ниски разходи, и макар Roblox да не печели пари от тези продажби, той насърчава създателите да продължат да използват платформата. Официално Roblox има политики, забраняващи използването на черни пазари и ще блокира акаунтите на всеки, уловен да ги използва, но според видеото People Make Games, незаконната дейност е толкова заплетена в по-широката икономика на Roblox, че компанията си затваря очите за голяма част от това.


Пазарите на козметични артикули във видеоигрите, официални и неофициални, не са нищо ново – CS:GO го прави от години – но това, което прави ситуацията с Roblox толкова притесниетлна е, че играта е насочена преди всичко към децата. Компанията заяви в документация на SEC за 2020 г., че към 30 септември 2020 г. 54% от потребителите й са били на възраст под 13 години. Неофициалните дигитални пазари са достатъчно натоварени от възрастни, които (да се надяваме) имат известна представа за рисковете, свързани с показването на номера на кредитните си карти на неизвестни онлайн субекти. Неразумно е да очаквате 12-годишно дете дори да мисли за такъв риск, още по-малко да го управлява ефективно.


Roblox съществува от 2006 г. и популярността му продължава да расте, както и стойността му. Преди официалната му премиера по-рано тази година, Roblox беше оценен на повече от 29 милиарда долара. Като се има предвид това, можете да разберете защо компанията не желае да се разбърква твърде много формулата. Трябва да се обърне повече внимание на това, което се случва на платформата – и да се надяваме, че тя ще се справя и ще защитава младата си общност.


Новините на GAME.bg вече пристигат по-бързо през новото ни мобилно приложение, което може да свалите от телефона си ТУК.











94 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Ревю на Exoprimal

Comentarios


bottom of page