top of page
  • Снимка на автораJoseph Chanov

Репорт относно провала на Blizzard при разработването на WarCraft 3: Reforged

Нов доклад на Bloomberg разказва как намаленият бюджет, натискът за преждевременен рилийз, и провалът от страна на ръководството да изслуша предупрежденията, са довели до разочароващата Warcraft 3: Reforged.

 
 

Когато Warcraft 3: Reforged излезе миналата година и получи катастрофални рецензии поради множество липсващи функции (и бъгове), феновете нямаше как да не се чудят какво се обърка с римейка на една от най-легендарните RTS игри за всички времена. Нов доклад хвърля светлина върху предполагаемото лошо управление и намаленият бюджет, довели до злокачествения римейк на гиганта Blizzard.


Докладът идва от Джейсън Шрайер от Bloomberg, който разговаря с множество разработчици, които или са работили по проекта директно, или са били близо до играта по някакъв начин. Шрайер също така преглежда вътрешен документ "postmortem", създаден след пускането на играта. Въпросният документ е опитът на Blizzard да разбере какво се е объркало.


Има много неща, които не са вървяли по план. Първоначалният обхват на Warcraft 3: Reforged, когато беше обявен за първи път през 2018 г., е бил пълно преосмисляне на RTS от Blizzard 2002. Blizzard планира да преработи кътсцените в играта на Warcraft 3 и да пренапише и презапише всички гласови кадри на играта, за да се приведе в по-тясно съответствие с актуализирания lore на World of Warcraft — продължението на MMORPG на Warcraft 3, което за много хора беше един вход към вселената на Warcraft.


Тъй като ремастер на стара игра на RTS вероятно няма да се превърне в хит, който Activision иска, за Warcraft 3: Reforged се твърди, че не е ни най-малко приоритет за компанията и в резултат на това не успява да получи бюджета, необходим за постигане на това, което разработчиците първоначално бяха обещали. Екипът на разработчиците се озовава по-дълбоко, отколкото може да си позволи. Отнема им месеци, за да обновят само едно от десетките нива на Warcraft 3 към съвременните стандарти.


Неправилното общуване и лошото управление нараняват морала на отбора. Според доклада, като в “документа за смъртта” изрично се казва, че членовете на отбора са страдали от изтощение, безпокойство, депресия и други повече от година, докато са работили по играта.


За да се увери, че играта действително е “готова” да излезе на бял свят, екипът започна да изрязва функции. Вече завършената работа, по-специално презаписаният диалог с пренаписан сценарий, е изхвърлена в полза на използването на кътсцени и диалог от оригиналната игра. Документът с име “postmortem” казва, че ръководството на компанията е било „напълно не наясно относно скоростта и обхвата на проекта докато не дошло крайно късно развитие (твърде късно)“ и че предупредителните знаци са игнорирани от ръководството.


Въпреки че в крайна сметка Blizzard донася помощ от цялата компания, за да завърши и пусне Warcraft 3: Reforged, това няма да е достатъчно. Играта беше силно нехаресвана както от фенове, така и от критици, така че на Blizzard се наложи да предлагат refund-ове без нужда от причина. Някога Blizzard бяха известни с това, че пускаха само висококачествени игри и имаха всички знаехме, че ги пускаха само когато бяха готови, без значение колко време може да им отнеме.


Разработчиците са се чувствали притиснати да пуснат играта бързо, отчасти защото вече имаше приордъри за нея, въпреки че са знаели, че няма да бъде готова навреме. Погледнато назад, в следсмъртния документ се казва, че в бъдеще Blizzard трябва да "се противопостави на желанието да достави недовършен продукт поради финансов натиск", като говорител на Blizzard казва на Bloomberg, че Blizzard "е трябвало да си вземе повече време, за да го оправи, дори ако това означава връщане на приордъри. "


Историята зад създаването на Warcraft 3: Reforged е само последните новини относно Activision Blizzard от последните дни и седмици. Последните доклади подчертават изселването на таланти далеч от Blizzard, като компанията губи много от своите ветерани разработчици през последните години.


Следващият римейк на Blizzard на класическа игра, Diablo 2: Resurrected, трябва да излезе на 23 септември. Това ще бъде модерна версия на забележителното ARPG на Blizzard, включваща актуализирани визуални ефекти и нови опции за достъпност, като същевременно ще остане верен на геймплея и характеристиките на оригинала.


54 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Ревю на Exoprimal

Comments


bottom of page