Crash Team Racing Nitro-Fueled: Страхотно забавление с приятели и брутални шофьорски курсове в едно

Crash Team Racing Nitro-Fueled е remaster (по-скоро е remake според мен) на оригиналната CTR, която излиза през далечната 1999г. за Playstation като девелопърите от Beenox добавят съдържание от Crash Nitro Kart и Crash Tag Team Racing.

За мое огромно съжаление не съм играл никоя от оригиналните игри, защото навремето нямах къде. Съответно когато беше обявен CTR remaster – нямах намерение да я взимам. Това се промени благодарение на един английски канал в Youtube, който е създаден за плейстейшън феновете.Там често говореха за играта и стриймваха състезания помежду им, което ми беше достатъчно, за да реша, че искам да я взема, за да се играя с приятели и да се забавляваме в опитите да прецакаме другия, за да финишираме първи. За решението ми допринесе и фактът, че като малък бързах към компютърната зала в село, за да мога да се запиша за час и да играя Re-Volt. Не знам спомняте ли си я, но е единствената подобна игра, която съм играл и все още пазя спомени за това как се състезавахме с дистанционно управляващи се колички, докато се стреляхме с ракети и пускахме масло зад нас, за да прецакаме останалите.

Вярвам вече изяснихме коя е играта, от къде идва и защо реших да я изиграя. Тоест е време да напиша малко повече за самата игра и защо според мен е най-добрата couch competitive игра от една страна и страхотен тест за способностите ви като състезатели от друга.

На първо място малко за Adventure опцията, където може да отделите няколко часа за историята. Няма да ви залъгвам – историята не е най-доброто в играта, но е готино да я има. Ще спасявате земята от извънземно нашествие, но само ако победите нашественика в състезание. Естествено за да стигнете до него ще трябва да докажете, че сте най-добрия състезател на земята. Може да я изигаете на easy, normal или hard. Моят съвет е да играете на normal, ако нямате предишен опит. След спасяването на света може да продължите да играте в Adventure mode с малко по-особени състезания, за да довършите историята на 100%.

След всяко състезание в играта получавате монети като награда. Тях използвате в т.нар. Pit Stop, където може да закупувате нови герои, да променяте визията им, да отключите нови колички, бои, стикери и гуми. В началото не обърнах внимание на всички варианти за костюмизиране и това се оказа огромна загуба, защото опциите са много и са готини.

CTR предлага и онлайн състезания, ако това е вашето нещо. Не мога да споделя лични впечатления, защото избягвам онлайн игрите, но от каквото съм гледал ми се струва адски забавно и голямо мазало. Имайте едно наум, защото онлайн противниците в по-голямата част са изключително добри в играта. Може би го оставете за по-натам като задобреете.

Най-много време прекарах в Local Arcade опцията на играта. Там може да се състезавате с приятели през split screen, което правехме при почти всяко събиране. Стандартното състезание е от 8 играчи, като включва вас и AI състезатели, за които избирате на каква трудност да са. Освен състезания тук може да намерите Battle, Time Trial, Ring Rally, Relic Race, CTR Challenge и Crystal Challenge. Няма да се спирам на всички, но всяко има интересни условия за игра, ако търсите разнообразие.

Ще обърна внимание на двата game modes, на които отделих най-много време и които според мен са основата на играта.

Първото са състезанията срещу други играчи и/или AI.

Всяко състезание е от стандартно три обиколки. На всяка карта има кутии с въпросителен знак, минавайки през които получавате на случаен принцип оръжие или щит. Вариантите са много – ракети, TNT, нитро, часовник (забавя останлите), няколко вида щит и други. Често всичко се превръща в хаос от летящи ракети или бомби и не е трудно от първо място да паднете до последно или обратното. Това прави играта интересна, забавна и много интензивна. AI играчите са изключително агресивни (особено на по-висока трудност), та няма да сте разочаровани от лесни победи. Освен тези кутии има и плодчета, които ако събирате ще увеличите скоростта си или подобрите оръжията си. Това е основата, но далеч не е всичко. Хващайте компанията и се подгответе за готини моменти и масивни обрати.

Time Trials другия game mode и е мястото, където ще усъвършенствате уменията си. Най-вероятно тук ще прекарате най-дълго време, докато се опитвате да победите т.нар. духове на няколко героя. Имайте предвид, че в тук няма никакви кутии, нито други състезатели. Може да разчитате само на вашите собствени умения.

Какво обаче имам предвид и какви са нивата на подобрение, които може да очаквате?

На първо време е важно да изберете какъв стил на каране ви подхожда. Предлагат се няколко – speed, drift, turn, acceleration и balanced. Всеки стил има своето предимство и своите недостатъци. Моят съвет е да се ползва drift или speed и след малко ще обясня защо.

За да отключите първият си противник – трябва да завършите съответната карта с достатъчно близко до неговото време. Има няколко основни неща, които да помогнат за постигане на успех.

Първо е стартиращия бууст, който както се подразбира ви дава предимство още на старта. След това идва ред на бууста, който получавате при отскок. Също ще се наложи да научите някои от лесните кратки пътища (shortcuts), за да спестите време.

Идва ред на първият ви противник - духът на N. Tropy. Вашата цел е да победите времето му на всяка карта. Ще се наложи да надградите уменията си, с които сте го отключили, за да имате шанс. Следваща стъпка е да усвоите основите на т.нар. drift механика. Тук е мястото да напомня съвета си да ползвате drift стил на каране, за да си улесните живота. Благодарение на скоростта, която набирате чрез този вид буустване, ще може да използвате нови shortcuts, за които преди това не сте знаели или не ви е стигала скоростта, за да ползвате.

Следва вторият противник - духът на Oxide. Победата над този дух е и финалната права към платинения трофей. За да го постигнете обаче – отново трябва да подобрите карането си. Вече научили за drift boost механиката ще трябва да я позлвате последователно, а също и да се запознаете и със т.нар. скрити резерви. Това ще ви помогне да задържите висока скорост по-дълго време. Но по-важното е, че с него може да се възползвате от Sacred Fire и Ultimate Sacred Fire, което са най-силните буустове в играта и водят до максимално висока скорост. За да задържите този бууст трябва да имате запаси и да ги подхранвате постоянно. Не звучи много трудно, но истината е, че изисква пълна концентрация. Най-малкото докосване на стена изгаря всички резерви и сте до там. Ако не подхванвате резервите с drift boost при всяка възможност – сте до там. Oxide прави немного грешки и за да го победите трябва да умеете да минавате от бууст в бууст докато се възползвате от повечето shortcuts на картите. Обикновено Oxide на някоя от обиколките не ползва shortcuts или губи scared fire, та това е вашата възможност за победа. Имате право на грешки, но са малко.

Подгответе се да минете през фази от рода на: псуване; хвърляне на контролери; отчаяние; rage quits; адреналин rush; усещане за подобрение и чувство на удовлетворение, когато финиширате първи.

Моите умения стигат до тук за момента. Но след Oxide има още един AI дух, които за да победите трябва да ползвате всичко научено до този момент, но с много по-малки грешки, а на някои карти навярно без грешки.

Това е моето следващо предизвикателство и цел, но не е последното.

Победя ли императорския дух ме чакат времената на девелопърите от Beenox. Гледах достатъчно клипчета, за да твърдя, че каквото и да съм научил срещу Oxide няма да е достатъчно. Ако при предишните духове може да си позволите малки грешки и не трябва задължително да ползвате всеки shortcut, то тук няма такава опция. Времената им са между 10 секунди и 60 секунди по-добри от Oxide. Използват пътища, които не знаех, че съществуват. Прелитат през места, където няма път, но с достатъчно скорост може да ги “skip-нете“ и да съкратите обиколката си с много-много време. Прецизността тук е на ниво над моето разбиране, но знам че тук е момента за ползване на speed стил на игра съчетан с перфектен drift. Един ден се надявам да се похваля с победа.

След всичко изписано в заключение мога само да ви кажа, че е игра, която трябва да притежавате, ако разцъквате с приятели. Играл съм немалко couch competitive игри, но тази е най-забавната и най-зарибяващата от тях. Подобрявайте уменията си в time trials и се върнете в local multiplayer, за да се изфукате пред компаннията.


Личните ми оценки са:

Геймплей: 10/10

Трудност на платината: 9/10

Забавление: 10/10

68 преглеждания

©2020 by GAME.bg