Joseph Chanov
22 янр 20223 мин.
Актуализирано: 23 янр 2022
По всичко изглежда, че най-сетне ще получим еквивалент на Xbox Game Pass за PlayStation. Слуховете за преразглеждане или допълнение към PlayStation Now, нареченo Project Spartacus се размотават из интернет пространството напоследък.
Mоже би сега е перфектният момент Sony да потвърдят тези слухове. Преди да получим това потвърждение, ние искаме да споделим нашите надежди относно Project Spartacus и как според нас услугата може евентуално да се конкурира успешно с Xbox Game Pass.
PlayStation Now не получава нужното внимание от Sony, въпреки че Xbox Game Pass продължава да привлича ежедневно внимание към Microsoft. До момента Sony са предимно ангажирани с традиционния модел на продажба на игри, разчитайки на отлични ексклузиви които да доведат до продажба на по-голям брой конзоли. Въпреки това изглежда, че PlayStation най-накрая ще възприемат достатъчно сериозно модела на гейминг абонамента, ако слуховете за Project Spartacus са верни.
Все пак, въпреки че ентусиазмът около PlayStation Now e много по-малък от този насочен към Xbox Game Pass, услугата на Sony е с подобна цел. Microsoft обаче умело успяват да осъзнаят колко полезно за всички е аудиторията да е доволна от това, което получава.
Xbox Game Pass, както всички знаем, е достъпен не само за Xbox, но и за PC, което го прави още по-привлекателен. Последното естествено е почти невъзможно да стане при Sony, тъй като Microsoft все пак предоставят операционна система (Windows) за PC, което е главната причина за достъпа до Game Pass там. Ако някой PC геймър се колебае дали да пробва тази услуга, тук е момента да споменем, че първият месец струва само 1 паунд (Британска лира).
Сега нека се върнем към основната тема, а именно какви са нашите надежди относно Project Spartacus.
Може би най-голямата разлика между Xbox Game Pass и PlayStation Now е, че PS NOW не предлага ексклузивни заглавия от първия ден на излизането им. Вярно е, че такова предложение може да се счита за загуба в момента на предлагане, но пък когато аудиторията знае, че може да очаква нещо толкова щедро, печалбите от услугата биха били много по-високи в дългосрочен план. Xbox Game Pass е доказателство.
Microsoft не се притесняват ни най-малко редовно да пускат чисто-нови заглавия в Game Pass-а, без допълнителни разходи. Това кара всички геймъри да продължават своя абонамент всеки месец.
PS Now е страхотно, ако искате достъп до каталог от по-стари заглавия, но липсата на нови заглавия го прави много по-малко привлекателна покупка за повечето геймъри. Всички знаем обаче, че гейминга все повече се развива и търсенето е все по-голямо. С това търсене идва и нуждата от промяна в предлагането. PlayStation Now в момента не е дори близо до равностойна конкуренция на услугата, която се счита за еквивалент - Xbox Game Pass. Това трябва да се промени!
Може би само малка част от играчите се интересуват от обратна съвместимост, а може би не. Само обещанието да играете тези old-school игри, когато пожелаете, е достатъчно, за да се привлече значителна публика към конзолата. PS Now предлага приличен избор от заглавия за PS2 и PS3, но може да отиде много по-далеч. И PS4, и PS5 могат лесно да емулират PS1 и PS2, а PS5 има силата дори да емулира PS3 без проблем. Лично аз с удоволствие бих играл заглавия като Heavenly Sword и Need for Speed Shift 2 на PS5. В идеалния случай PlayStation Game Pass би използвал каталога на всяка произведена конзола на PlayStation, включително PSP и Vita. Ех, мечти...
Тук определено има какво да се желае от PlayStation услугата. Xbox Game Pass е интегриран в Xbox OS. Така постоянно се напомня за услугата и какво може да предложи. Sony трябва да работи за същото ниво на интеграция, което не би трябвало да е толкова трудно. Конкуренцията е полезна и понякога може да даде добър пример. Все пак всички са в един бранш, където крайната цел принципно трябва да е удовлетворението на клиентите. А когато едната страна "глези" тези клиенти, а другата се държи, все едно те са просто извор на доходи, тогава е напълно нормално първата страна да бъде предпочитана.
Да не говорим, че след придобиването на Activision Blizzard от Microsoft, услугите на Xbox са по-съблазнителни от всякога. PlayStation задължително трябва да се мобилизират и да измислят ефективна контра на случващото се, защото няма да е твърде голяма изненада, ако изгубят голяма част от аудиторията си.
Новините на GAME.bg вече пристигат по-бързо през новото ни мобилно приложение, което може да свалите от телефона си ТУК.