top of page
  • Снимка на автораGAME.bg ᴷ

Mortal Kombat 1 Ревю - MK Отново Заема Достойно Място Сред Големите Три в Жанра!

Ревю от Слави базирано на PS5 версията на МК1


В над 30 годишната си история, легендарната поредица Mortal Kombat е минала през редица промени, геймплей системи и стилове на игра.

 
Mortal Kombat 1
 

След MK11 обаче, разработчиците от NetherRealm Studios решиха да направят драстичната стъпка и да рестартират поредицата поне що се отнася до нейната централна история. От MK9 насам, новите части имат история, която върви подобно на екшън кунг-фу филм и много фантастични и фентъзи елементи, но наистина може да се каже, че до MK11 тази линия беше изчерпана. Според създателите на играта, те просто са искали да пуснат голяма бомба в историята и да разместят всички парчета от пъзела, така че играчите да преоткриват всичко наново. По-конкретно в MK1, това се случва с издигането на Liu Kang до статус на божество подобно на Raiden, което след събитията в последната част, променя почти изцяло вселената на MK. Тук не искам да разкривам различни допълнително подробности около историята, тъй като този елемент е наистина доста добре направе в сравнение с буквално всички други бойни игри и би трябвало да се открива самостоятелно от играчите. Нека да кажа само, че няма да сте разочаровани и има отново супер яки синематични сцени и МНОГО екшън.

Наред с промените в историята имаме и доста геймплей новости, които са централни за по-новите части на поредицата. Сиситемата с различните вариации вече я няма и това е сякаш добре за всички, тъй като в предните части винаги се получаваше така, че за всеки герой една вариация е по-добра от други. В MK11 беше направен по-късен опит това да се промени с така наречените custom вариации, но това пак доведе до една точно определена мета за всеки герой, от която нямаше мърдане. Сега в MK1, няма вариации и всички герои играят с пълните си арсенали от специални движения. Централната нова система е Kameo асистенции с различни герои от MK, които не са достъпни за нормално избиране. Тези герои, могат да асистират с различни специални движения, подобно на Marvel vs Capcom, DragonBall Fighterz и други подобни заглавия. Различните асистенции на Kameo могат да паснат много добре на стила на нормалните герои, но най-якото е, че има повече от една правилна комбинация. По-горе казах, че Kameo не са достъпни в нормалната игра, но има някои изключения. Например имате Scorpion и Sub-Zero, които в тяхната Kameo форма са просто класическите нинджа герои. По този начин може да играете с двама Sub-Zero или Scorpion, като нормален герой и Kameo, което е доста интересно особено за лоялистите на тези емплематични герои.

Mortal Kombat 1

Извън асистенциите, комбо системата е горе-долу същата като в предните части, имате и Fatal Blow специалната атака(известна като X-Ray в предните части). В MK1 липсва и Krushing Blow системата от MK11, която първоначално от бетите и предварителната информация, мислех, че ще направи играта малко еднообразна. Сега като вече съм играл малко повече съм сигурен, че спрямо демиджа, който може да се прави с Kameo асистенциите, наличието на другата стара система, ще направи играта доста безинтересна. Разбира се, въпреки, разнообразието до този момент са се формирали няколко мета комбинации, които са доста силни като Baraka-Cyrax примерно, но доминиращите герои не са само 1 или 2ма, което е приемливо на този етап от живота на MK1. Имаше и някои бъгове, като предимство на страната на P1, но към момента на това ревю, този проблем е вече отстранен. Онлайн режима на игра е малко постничък що се отнася до фийчъри, като лобита и тн. но качеството на връзката е добро, стига да не се опитвате да играете срещу противник на Wi-Fi със 180 ping.

Mortal Kombat 1

Накрая искам да се върна към причината да спомена в заглавието, че MK1 е в големите 3(бойни игри). Въпреки, че в MK1 липсват някои от сингъл плеър съдържанието в предните игри - най-вече криптата, тази игра все пак наистина бие Street Fighter 6 по отношение на забавно кекжуъл садържание. Историята е наистина интересна и разгледана в доста подробности, докато в SFVI имам чуството, че arcade историите са начаткани за по 10 минути за всеки герой. Фаталититата и другите екстри също са много яки и не на последни място, в MK1 на лаунча има 23 нормални героя и 15 Kameo за избиране, което е доста над стандартните стартови герои в другите игри и в SFVI. Когато играете MK1 в началото, ще забележите и нещо друго, което е нетипично за игрите в днешно време - може да отваряте съдържание с геймплей. В Invasion режима изкарвате допълнителните Kameo герои, костюмизации и други екстри. Да, има Battle Pass и леки микротранзакции като в другите игри, но сингъл плеъра в тази игра е фактически интересен, за разлика от досадните аркейд режими в другите подобни игри. Разбира се MK1 имаше и някои проблеми, като Switch версията и далеч по леки технически проблеми в Steam версията, но дългосрочно не мисля, че ще се отрази зле на това заглавие. Само Steam версията на МК1 генерира 17 милиона приходи и нямам никакво самнение, че в жизненият си цикъл тупалката на NRS ще бие като продажби останалите водещи заглавия в този жанр. MK1 не е най-добрата eSport игра и ще има доста промени в баланса спрямо другите файтинг-гейм лидери, но комбинацията между кежуъл и хардкор чар отново е на недостижимо ниво.

212 преглеждания0 коментара

Последни публикации

Виж всички

Ревю на Exoprimal

bottom of page