Компанията има титанични франчайзи, но изглежда, че това не ги спасява. Причината за този голям спад се спекулира, че Blizzard не правят достатъчно да поддържат игрите си свежи и интересни.
Графиката, която виждате по-надолу, посочва, че от Q2 2017г. дo Q2 2021г., Blizzard са загубили 20 милиона играчи - от 46 милинона спада на 26 милиона. Впечатляващото е, че дори по време на пандемията положението се влошава, а много игри процъфтиха в тези трудни времена. Дори когато излезе някоя голяма игра на Blizzard, пак графиката не се подобрява особенно. При появата на World of Warcraft: Battle for Azeroth и World of Warcraft: Shadowlands, Blizzard продължава да губи играчите си.
Това се очаква и да продължи със скандала, който се появи миналата седмица, в който обвиниха компанията, че при тях цари сексуален тормоз и полова дискриминация. Много геймъри изразиха недоволство от ситуацията в компанията и желаят да бойкотират Blizzard. В компанията в момента текат сериозни промени по управлението и екипите, които разработват предстоящите заглавия като Diablo 4 и Overwatch 2.
Друг фактор, който най-вероятно има влияние върху спада на броя играчи е, че Blizzard не поддържат игрите си като Overwatch свежи и интересни. Само повтарят стари евенти и тук-там някой друг скин, но нищо съществено. Голямо влияние за положението е и катастрофата, която се нарича Warcraft 3: Reforged. Много играчи изгубиха вяра в Blizzard и заради анонса на Diablo Immortal и като цяло желанието на компанията да създава мобилни версии на техни установени IP-та.
Положението в Blizzard се влошава с всеки изминал ден и определено бъдещето на компанията не е добро.